Μελέτη και ΔΕΠ-Υ: Χρήσιμες συμβουλές για γονείς. 

Μελέτη και ΔΕΠ-Υ: Χρήσιμες συμβουλές για γονείς. 

Η καθημερινή μελέτη παιδιών με διάσπαση προσοχής, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία η οποία πολλές φορές δημιουργεί και συγκρούσεις μεταξύ παιδιού και γονέα. Για να αποφευχθεί αυτή η άβολη κατάσταση, παραθέτουμε παρακάτω 6 τεχνικές για γονείς που στόχο έχουν να γίνει το διάβασμα πιο αποτελεσματικό, κάνοντας, παράλληλα, τα παιδιά συμμέτοχους στο ταξίδι της μάθησης. 

Αρθρογράφος: Μένια Τζινιέρη  [ειδική παιδαγωγός]

1. Η ΜΕΛΕΤΗ ΞΕΚΙΝΑ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ. 

διάσπαση προσοχής

Είναι σημαντικό το παιδί να έχει τον δικό του σταθερό χώρο μελέτης, τον οποίο έχουμε φροντίσει να είναι άδειος από όλα τα περιττά ερεθίσματα (κρύψιμο παιχνιδιών, κλειστές κουρτίνες κ.λπ.) και με καλές συνθήκες φωτισμού. Κρατάμε μόνο τα απαραίτητα, για τη μελέτη, αντικείμενα (μολύβι, γόμα, ξύστρα, τετράδια). 

2. ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ. 

διάσπαση προσοχήςΒλέπουμε μαζί με το παιδί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώνουμε σε μορφή λίστας το τι έχει να κάνει ακριβώς, (π.χ. Γλώσσα: σελ. 9 ασκήσεις 1 & 2, Μαθηματικά: φυλλάδιο, κ.λπ. ) τοποθετώντας κάθε δραστηριότητα χωριστά, στην αριστερή πλευρά του θρανίου του. Κάθε δραστηριότητα που ολοκληρώνεται, τοποθετείται στη δεξιά πλευρά του θρανίου και μπορεί να «κλείσει» σαν εκκρεμότητα με ένα post it στο χρώμα που το παιδί επιθυμεί.  

3. ΒΑΛΤΕ ΧΡΩΜΑ, ΗΧΟΥΣ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ. 

διάσπαση προσοχήςΌταν τα παιδιά γίνονται συμμέτοχοι, εμπλέκονται με ενεργό ρόλο στη διαδικασία μάθησης και έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Χρήση οπτικοακουστικού υλικού για την εκμάθηση της ιστορίας / θρησκευτικών κ.λπ., play role να γίνει ο δάσκαλος και να σας υποδείξει κανόνες καταληκτικής ορθογραφίας, χρήση παιχνιδιών για την εξάσκηση σε μαθηματικές πράξεις (λούτρινα, αυτοκινητάκια κ.λπ.), χρήση πλαστελίνης για σχηματισμό γραμμάτων και συλλαβών κ.ά.  

4. ΒΟΜΒΑ ΧΡΟΝΟΥ 

διάσπαση προσοχήςΔεδομένου ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ κουράζονται εύκολα και δυσκολεύονται να διατηρήσουν την προσοχή τους σε μια δραστηριότητα πάνω από ορισμένο χρόνο, θα πρέπει να προβλέπονται μικρά και συχνά διαλείμματα. Μια καλή τεχνική είναι η μέθοδος Pomodoro, κατά την οποία το παιδί ασχολείται με μια δραστηριότητα για ένα διάστημα 25 λεπτών και ακολουθεί ξεκούραση 5 λεπτών. Μπορείτε εύκολα με τη χρήση ενός απλού χρονομέτρου σε σχήμα βόμβας ή σχήμα του αγαπημένου του ζώου, να δώσετε μια πιο παιχνιδιάρικη διάθεση και να κερδίσετε το ενδιαφέρον του παιδιού (π.χ. πάμε γρήγορα να τελειώσουμε την ορθογραφία πριν σκάσει η βόμβα ή πριν ξυπνήσει ο δεινόσαυρος να μας κυνηγήσει κ.λπ.) 

5. ΑΣΚΗΣΗ ΣΑΝ ΠΑΖΛ 

διάσπαση προσοχήςΑν το παιδί έχει να καταπιαστεί με μια δύσκολη ή αρκετά μεγάλη εργασία (π.χ. γραπτή έκθεση, περιγραφή εικόνας κ.λπ.), χωρίζουμε την εργασία σε επιμέρους κομμάτια και την παρουσιάζουμε στο παιδί σαν άσκηση παζλ! Μόλις φτιάξει το ένα κομμάτι της, μπορεί να συνεχίσει στο επόμενο μέχρι να τα ενώσει και να ολοκληρωθεί… σαν ένα παζλ! 

6. ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ 

διάσπαση προσοχήςΠολύ σημαντικό ρόλο στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, παίζει η συνεχής θετική ενίσχυση και ανατροφοδότηση κινήτρου. Είναι βασικό, λοιπόν, να υπάρχει έπαινος καθ’ όλη την διαδικασία της μελέτης, τόσο για την προσπάθεια όσο και για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους. Κάποιο μετάλλιο/κύπελλο γνώσης, αυτοκόλλητα, σφραγίδες, ακόμα και μια βόλτα στο αγαπημένο του πάρκο ή επίσκεψη σε σπίτι συμμαθητή του, αποτελούν καλές ιδέες θετικής επιβράβευσης και θα κάνουν σίγουρα το παιδί να νιώσει περήφανο που τα κατάφερε και ευτυχισμένο που κέρδισε την ικανοποίησή σας! 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *