Καλοκαιρινά παιχνίδια ανάγνωσης

Καλοκαιρινά παιχνίδια ανάγνωσης

Όλοι μας περιμένουμε το καλοκαίρι, για να ξεκουραστούμε, να αλλάξουμε παραστάσεις και να γεμίσουμε μπαταρίες! Πόσο μάλλον τα παιδιά! Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι ανάγκη να ξεχάσουν όσες δεξιότητες κατέκτησαν, μέσα στη σχολική χρονιά! Είναι σύνηθες, ειδικά τα παιδιά μικρότερων τάξεων του δημοτικού, να παλινδρομούν τους καλοκαιρινούς μήνες, σε τομείς όπως η ανάγνωση, η

Λογοθεραπεία παρέα με μια μπάλα θαλάσσης

Λογοθεραπεία παρέα με μια μπάλα θαλάσσης

Αυτή η εποχή απαιτεί παιχνίδι και ξεγνοιασιά. Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως οι θεραπευτικοί στόχοι πρέπει να πάνε επίσης ταξίδι. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικές ιδέες για παιχνίδι με τη μπάλα θαλάσσης, οι οποίες θα προωθήσουν ταυτόχρονα και τους εκάστοτε θεραπευτικούς στόχους: Αρθρογράφος: Ερμιόνη Τσόκανη  [λογοθεραπεύτρια]   1.      Εξάσκηση στην ερωτηματική λέξη «πού»: Τοποθετήστε την

Ακοή και ανάπτυξη ομιλίας και λόγου

Ακοή και ανάπτυξη ομιλίας και λόγου

Η ακοή, μια από τις σημαντικότερες αισθήσεις, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της επικοινωνίας, στην απόκτηση γνώσεων, αλλά και στην αντίληψη. Είναι καθολικά αποδεκτό ότι η ακοή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη της ομιλίας και του λόγου, από την εμβρυική ηλικία και η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στην προσχολική ηλικία. Στηριζόμενα στην ακοή, τα

Μελέτη και ΔΕΠ-Υ: Χρήσιμες συμβουλές για γονείς. 

Μελέτη και ΔΕΠ-Υ: Χρήσιμες συμβουλές για γονείς. 

Η καθημερινή μελέτη παιδιών με διάσπαση προσοχής, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία η οποία πολλές φορές δημιουργεί και συγκρούσεις μεταξύ παιδιού και γονέα. Για να αποφευχθεί αυτή η άβολη κατάσταση, παραθέτουμε παρακάτω 6 τεχνικές για γονείς που στόχο έχουν να γίνει το διάβασμα πιο αποτελεσματικό, κάνοντας, παράλληλα, τα παιδιά συμμέτοχους στο ταξίδι της μάθησης.  Αρθρογράφος: Μένια

Ποιος είναι ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού;

Ποιος είναι ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού;

Γενικά, ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού, τείνει να συγχέεται από πολλούς γονείς με αυτόν του λογοθεραπευτή. Βέβαια, σαν ρόλοι παρουσιάζουν αρκετά κοινά, όμως είναι ξεχωριστή ειδικότητα με εξειδικευμένες σπουδές πάνω στην Ειδική Αγωγή. Αρθρογράφος: Μένια Τζινιέρη  [ειδική παιδαγωγός] Ο λογοθεραπευτής είναι ο αρμόδιος για την αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου, της φωνής και της ομιλίας,

Πότε τα παιδιά λένε “αντίο” στην πάνα;

Πότε τα παιδιά λένε “αντίο” στην πάνα;

Σε ποια ηλικία ξεκινάει η εκπαίδευση τουαλέτας; Αρθρογράφος: Ελένη Μολυβιάτου  [Εργοθεραπεύτρια] Πολλοί γονείς δεν είναι σίγουροι για τη χρονική στιγμή που πρέπει να ξεκινήσουν την εκπαίδευση στην τουαλέτα ή στο γιογιό. Τα παιδιά συνήθως δείχνουν ότι είναι έτοιμα για να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα ή το γιογιό μεταξύ 18 μηνών και 3 ετών, αλλά αυτό σίγουρα

Ο ερχομός του νέου μωρού

Ο ερχομός του νέου μωρού

Ο ερχομός του νέου μωρού αποτελεί μια πολύ σημαντική στιγμή στη ζωή της οικογένειας. Κάθε οικογένεια είναι διαφορετική και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τα συναισθήματα γύρω από τη δεύτερη εγκυμοσύνη. Ανάμεσα στα πολλά θετικά συναισθήματα, οι γονείς μπορεί να ανησυχούν για την αποδοχή του νεογέννητου από το μεγαλύτερο παιδί τους. Αρθρογράφος: Κωνσταντίνα Μπογιατζή  [ψυχολόγος]

Ο ρόλος των γονέων στο παιχνίδι και η καταλληλότητα των παιχνιδιών

Ο ρόλος των γονέων στο παιχνίδι και η καταλληλότητα των παιχνιδιών

Μεταξύ άλλων, το παιχνίδι προσφέρει στιγμές σύνδεσης γονέα-παιδιού και μπορεί να αξιοποιηθεί για την απόκτηση και την ενίσχυση δεξιοτήτων. Μέσα από το παιχνίδι οι γονείς μπορούν να διδάξουν στο παιδί τους επιθυμητές συμπεριφορές λειτουργώντας ως πρότυπα προς μίμηση. Επίσης, μπορούν να ενισχύσουν την αυτονομία και την αυτοεκτίμησή του μέσα από τη θετική ενίσχυση. Το σημαντικότερο

Η αξία του παιχνιδιού σε παιδιά προσχολικής & σχολικής ηλικίας

Η αξία του παιχνιδιού σε παιδιά προσχολικής & σχολικής ηλικίας

Το παιχνίδι είναι η σημαντικότερη δραστηριότητα στην οποία εμπλέκεται ένα παιδί ήδη από την βρεφική ηλικία. Δεν αποτελεί απλώς μια ευχάριστη ψυχαγωγική δραστηριότητα αλλά μια αδιαπραγμάτευτη ανάγκη. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί μπορεί να ανακαλύψει και να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτό του. Να αναπτυχθεί γνωστικά, γλωσσικά, κινητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Αρθρογράφος: Κωνσταντίνα