Λογοθεραπεία παρέα με μια μπάλα θαλάσσης

Λογοθεραπεία παρέα με μια μπάλα θαλάσσης

Αυτή η εποχή απαιτεί παιχνίδι και ξεγνοιασιά. Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως οι θεραπευτικοί στόχοι πρέπει να πάνε επίσης ταξίδι.
Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικές ιδέες για παιχνίδι με τη μπάλα θαλάσσης, οι οποίες θα προωθήσουν ταυτόχρονα και τους εκάστοτε θεραπευτικούς στόχους:

Αρθρογράφος: Ερμιόνη Τσόκανη  [λογοθεραπεύτρια]

 

1.      Εξάσκηση στην ερωτηματική λέξη «πού»:
Τοποθετήστε την μπάλα σε διαφορετικά σημεία του σπιτιού ή του μπαλκονιού και ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει μικρές προτάσεις, χρησιμοποιώντας τοπικά επιρρήματα. Ρωτήστε «Πού είναι η μπάλα;» και δημιουργήστε μαζί προτάσεις του τύπου «Η μπάλα είναι πάνω στον καναπέ», «Η μπάλα είναι πλάι στα λουλούδια».
Στόχος: εξάσκηση λεξιλογίου, εκμάθηση τοπικών επιχειρημάτων, αύξηση μέσου μήκους πρότασης.
Η συγκεκριμένη άσκηση είναι ιδιαίτερα βοηθητική σε παιδιά που δυσκολεύονται να κατανοήσουν την ερωτηματική λέξη «πού». Ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες ερωτηματικές λέξεις (π.χ. «Ποιος κρατάει τη μπάλα;») και κάθε φορά να αλλάζει το υποκείμενο που την κρατάει.

λογοθεραπεία και θάλασσα2.      Εξάσκηση στην κατηγοριοποίηση εννοιών:
Χρησιμοποιήστε αυτοκόλλητα τύπου Velcro και κολλήστε πάνω στην μπάλα διάφορες εικόνες. Δώστε την οδηγία στο παιδί να ξεκολλάει την κάθε εικόνα, αφού πρώτα κατονομάσει την κατηγορία στην οποία ανήκει. Για παράδειγμα, έστω ότι έχουμε τοποθετήσει πάνω στην μπάλα μια εικόνα φράουλας, το παιδί την ξεκολλάει λέγοντας «φρούτο».

3.      Άρθρωση:
Γράψτε με έναν μαρκαδόρο μερικούς αριθμούς πάνω στην μπάλα (πχ 4-6-9) και έπειτα πετάξτε την μπάλα στο παιδί. Ο αριθμός που είναι πιο κοντά στο δάχτυλο του παιδιού δείχνει τις φορές που θα πρέπει να επαναλάβει το παιδί το φώνημα στόχο, είτε αυτούσιο, είτε σε λέξη ή φράση.

4.      Φωνολογική ενημερότητα:
Ζητήστε από το παιδί να κατονομάσει 3 λέξεις από έναν ήχο, π.χ. τον ήχο /s/, και έπειτα πετάξτε του την μπάλα. Μπορείτε να επαναλάβετε την άσκηση ζητώντας αυτή την φορά λέξεις που να τελειώνουν σε κάποιον συγκεκριμένο ήχο, π.χ. τον ήχο /a/, προκειμένου να γίνει εξάσκηση της ρίμας – ομοιοκαταληξίας.
Η άσκηση αυτή είναι ιδανική για παιδιά που θα ξεκινήσουν το δημοτικό.

Μπορείτε να παίξετε τα παραπάνω παιχνίδια και με μικρές ομάδες παιδιών για να ενισχυθεί και το κίνητρο των παιδιών.


Καλή διασκέδαση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *